5/5 - (1 امتیاز)

درصد موفقیت ایمپلنت دندان برای افراد مسن چقدر است؟

آمارها نشان می دهند که دندان های کاشت شده با عمل ایمپلنت برای افراد مسن بیش از ۱۵ سال کارایی داشته‌اند. بازدهی این روش برای این گروه سنی، در سطح قابل قبولی قرار دارد. درصد موفقیت بالای ایمپلنت در افراد مسن، یکی از نقاط قوت ایمپلنت است. در واقع یکی از روش های درمانی مطمئن و بدون ریسک برای بهبود وضعیت دندان ها در افراد مسن استفاده از ایمپلنت می باشد.

ایمپلنت دندان افراد مسن

استفاده از دندان های مصنوعی دردسر های خاص خود را دارد و پذیرش آن برای برخی افراد مسن سخت است. برای این گروه در صورتی که مانع خاصی برای استفاده از ایمپلنت وجود نداشته باشد؛ استفاده از ایمپلنت گزینه خوبی است.

بیشتر بدانید: هرآنچه که باید قبل از ایمپلنت دندان جلو بدانید

با استفاده از عمل ایمپلنت فرد مجدداً دارای دندانهای دائمی می شود. به این دلیل افراد زیادی مایل به انجام این عمل هستند.

حتی با وجود برخی از انواع بیماری های لثه و دندان در یک بیمار میانسال یا پیر ممکن است بتوان از عمل ایمپلنت استفاده کرد. در این افراد باید ابتدا روشهای درمانی مانند پیوند لثه و استخوان، لیفت سینوس و غیره انجام گردد؛ تا زمینه لازم برای ایمپلنت دندان ایجاد شود.

چه محدودیت‌هایی برای کاشت ایمپلنت در سنین بالا وجود دارد؟

تنها وجود مشکلات سیستم ایمنی و اعتیاد بالا به مواد مخدر یا الکل می تواند مانعی برای کاشت ایمپلنت در سنین بالا باشد. معمولاً در افراد بالای ۶۰ سال به دلیل شیوع بیشتر مشکلات دندانها، روشهای درمانی بیشتر مورد نیاز هستند.  در این گروه سنی روش ایمپلنت به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. خوشبختانه استفاده از این روش حتی برای افراد بالای ۸۰ سال نیز موفقیت آمیز بوده است.

بهترین سنی که می توان ایمپلنت دندان انجام داد؟

در واقع محدوده سنی ایمپلنت دندان هیچ محدودیت خاصی ندارد. نکته مهم در انجام ایمپلنت به دست آوردن نتایج رضایت بخش و دوام کافی دندان کاشت شده است. برای همه افراد بالای سن رشد که دندان خود را به طور کامل از دست داده اند و مشکلات فک و تراکم استخوان ندارند؛ می توان از ایمپلنت استفاده کرد.

بیشتر بدانید : محدوده سن مناسب ایمپلنت دندان

با ایمپلنت دندان فردی که دندان خود را از دست داده است؛ مجدداً صاحب دندان دائمی می شود. به دلیل این ویژگی بسیار خوب ایمپلنت، افراد زیادی این روش را به سایر روش های درمانی ترجیح می دهند.

نمی توان تنها به دلیل داشتن سن بالای یک فرد، از عمل ایمپلنت برای احیای دندان های او صرف نظر کرد. هیچ مرز سنی برای ایمپلنت وجود ندارد که تعیین کند فرد زمان انجام ایمپلنت را از دست داده است.

به استثنا افراد معتاد به مواد مخدر و افراد دارای مشکلات تراکم استخوان فک، تقریباً همه افراد می توانند از ایمپلنت استفاده کنند. سن بالای فرد، مانعی برای انجام ایمپلنت نیست و همانطور که بیان شد حتی برای افراد بالای ۸۰ سال نیز عمل ایمپلنت با موفقیت همراه بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.