4.6/5 - (8 امتیاز)

سن مناسب ایمپلنت چقدر است ؟‌آیا انجام ایمپلنت محدودیت سنی دارد؟

تخریب صورت گرفته در برخی از دندان ها به حدی زیاد است که دیگر قابل پر کردن نبوده و چاره ای جز بیرون کشیدن آنها وجود ندارد. با مراجعه به یکی از بهترین متخصص ایمپلنت   و استفاده از ایمپلنت می توان جای خالی این دندان های از دست رفته را پر کرد.

روش انجام ایمپلنت دندان به این صورت است که با استفاده از جراحی، پایه ای از جنس تیتانیوم به استخوان فک وصل می گردد. از این پایه می توان برای استقرار تاج دندان استفاده کرد. سن مناسب ایمپلنت یکی از موارد مهمی است که در این عمل جراحی باید به آن توجه شود. علت آن  نیاز به شرایط خاصی است که برای پذیرش جسم خارجی قرار گرفته در دهان فرد و دوام آن مورد نیاز است. محدوده سنی ایمپلنت دندان، تعیین می کند که این عمل جراحی در گروه های سنی کودک، نوجوان و حتی افراد مسن گزینه مناسبی می باشد یا خیر.

ایمپلنت دندان به دلیل تحلیل استخوان

بیشتر بدانید: ایمپلنت کره ای یا سوئیسی؟

سن مناسب ایمپلنت چقدر است؟

هنگام تصمیم گیری برای انجام عمل ایمپلنت باید مواردی را مانند محل دندان در دهان، تعداد دندان های از بین رفته، وضعیت سلامت دهان و دندان، سطح سلامت عمومی فرد و وضعیت استخوان فک بررسی کرد.

علاوه بر این موارد، یکی از موارد بسیار مهم دیگر سن مناسب ایمپلنت دندان است. سن بیمار می تواند در تعیین موفقیت این عمل جراحی، نقش بسزایی داشته باشد.

سن مناسب ایمپلنت

انجام ایمپلنت برای کودکان و نوجوانان(افراد زیر ۱۸ سال ) توصیه نمی شود. علت آن نیز کاملاً مشخص است. در این محدوده سنی، استخوان فک در حال رشد است و رشد استخوان فک، می تواند سبب جا به جایی پایه ایمپلنت گردد. در نتیجه این جا به جایی، تاج دندان کاشت شده نیز می تواند به سمت داخل کشیده شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که با کاشت ایمپلنت برای افراد زیر ۱۸ سال ممکن است ایجاد شود؛ ایجاد تغییرات نامطلوب در فرم و ظاهر صورت است. رشد استخوان فک در نواحی ایمپلنت و تاج دندان می تواند با مشکل مواجه شده و در نتیجه فرم صورت را تغییر دهد.

سن مناسب کاشت ایمپلنت زمانی است که رشد استخوان های فک بیمار خاتمه یافته باشد. کاشت ایمپلنت در سن نوجوانی که هنوز رشد او به پایان نرسیده در نهایت سبب ایجاد شکل غیر طبیعی روکش ایمپلنت در مقایسه با دندان های مجاور خواهد شد.

چرا که ایمپلنت بر خلاف دندان های مجاور نمی تواند با رشد   مجاور خود همراه شده ممکن است در مقایسه با دندان های مجاور کوتاه تر  یا نا همراستا شود.بنابراین لازم است قبل از کاشت ایمپلنت از پایان رشد فک بیمار اطمینان حاصل شود.

میانگین سن توقف رشد فک برای دختران حدود 18 سالگی و برای پسران در حدود 20 سال است بر خلاف این در سن بالا محدودیتی برای کاشت ایمپلنت وجود ندارد و ممکن نیست کاشت ایمپلنت برای فردی دیر باشد. در صورتی که یک نوجوان قبل از تکمیل سن اتمام رشد فکی دچار بی دندانی شده باشد می بایست از روشهای جایگزین و کم تهاجمی نظیر رزین باندد بریجها (بریجهای مریلند) و یا فلیپرهای متحرک استفاده نموده تا به سن اتمام رشسد فکی برسد و پس از ان به درمان ایمپلنت اقدام نماید.

به دلایل بالا، بهتر است محدوده سنی ایمپلنت دندان را رعایت نموده و بعد از سن ۱۸ سالگی و زمانی که رشد فک دیگر متوقف شده است؛ این جراحی را انجام داد.

البته در شرایط اضطراری و نیاز شدید بیمار می توان عمل ایمپلنت را برای افراد زیر ۱۸ سال نیز انجام داد. اما برای جلوگیری از مشکلات ناشی از عدم رعایت محدوده سنی ایمپلنت دندان باید پس از رسیدن فرد به سن ۱۸ سالگی، پایه ایمپلنت را جا به جا کرد.

بهترین-متخصص-ایمپلنت

در کلینیک دندانپزشکی دکتر صفار شما می‌توانید از درمان ایمپلنت دندان با جدیدترین و بروز ترین متد های دنیا بهره‌مند شوید.

در این کلینیک از بهترین مواد اولیه دندانپزشکی در کنار برندهای معتبر ایمپلنت و تجهیزات پیشرفته برای کاشت موفقیت آمیز استفاده می شود.

ماحصل بهره‌گیری از چنین امکاناتی، کاشت مطمئن و بی عیب و نقص ایمپلنت است.

همچنین در صورت نیاز به زیرساخت های لازم برای کاشت ایمپلنت نظیر پیوند استخوان و یا درمان های لثه این کار با تشخیص دقیق انجام می گیرد.

شما می توانید برای هماهنگی وقت مشاوره و دریافت سایر اطلاعات تخصصی با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.