5/5 - (1 امتیاز)

در این مطلب ۵ علت باز شدن پیچ ایمپلنت دندان پس از کاشت مورد بررسی قرار گرفته است. در مواردی ممکن است با وجود کاشت موفقیت آمیز با اتفاق غافلگیر کننده باز شدن پیچ ایمپلنت مواجه شوید.

البته این مشکل بیشتر در مورد ایمپلنت های قدیمی به دلیل طراحی های ضعیف تر رخ می داد. دومین علت باز شدن پیچ ایمپلنت نیز مربوط به مهارت دندانپزشک است به همین دلیل است که توصیه می شود تا این درمان را نزد بهترین متخصص ایمپلنت انجام دهید.

ما در این مطلب به بررسی این عوامل، نشانه های باز شدن ایمپلنت دندان و همچنین اقدامات پیشگیری کننده آن پرداخته ایم.

بیشتر بدانید: ایمپلنت کره ای یا سوئیسی؟

علائم شل شدن پیچ ایمپلنت دندان

1. احساس درد در لثه و یا ناحیه جراحی شده
  2. خونریزی لثه به هنگام لمس ایمپلنت
  3. ایجاد حالت خون مردگی در اطراف ایمپلنت
  4. تغییر رنگ لثه به سفید

5 علت باز شدن پیچ ایمپلنت دندان

1. ایمپلنت با سر شش ضلعی خارجی
  2. نبود گشتاور مناسب در پیچ اباتمنت
  3. قرار نگرفتن کامل پیچ ایمپلنت در جای خود
  4. بیماری های لثه
  5. تحلیل استخوان

1. ایمپلنت با سر شش ضلعی خارجی

باز شدن پیچ ایمپلنت بیشتر در مورد مدل های با سر شش ضلعی خارجی اتفاق می‌افتد. زیرا این نوع ایمپلنت ها اتصال محکمی با استخوان فک برقرار نکرده و از مقاومت پایینی برخوردار هستند.

به همین دلیل پس از کاشت فشار زیادی بر پیچ ایمپلنت وارد شده که همین فشار باعث باز شدن آن می‌شود.

اما امروزه در ساختار ایمپلنت های جدید یک اتصال داخلی طراحی شده است که فشار وارده را توزیع می کند.

2. نبود گشتاور مناسب در پیچ اباتمنت

این مورد هم باز در مورد ایمپلنت های قدیمی رخ می‌داد زیرا ابزار مناسبی که بتواند گشتاور مناسب برای سفت کردن درست پیچ ایمپلنت را انتقال دهد طراحی نشده بود.

همین مسئله باعث باز شدن پیچ ایمپلنت می‌شد.

اما علاوه بر نبود تجهیز مناسب طراحی اباتمنت ها، مواد سازنده و همچنین طراحی سرپیچ آنها از دلایل باز شدن ایمپلنت است.

3. قرار نگرفتن کامل پیچ ایمپلنت در جای خود

دلیل سوم علت باز شدن پیچ ایمپلنت عدم قرارگیری صحیح پیچ در پروفیل استخوانی است که به این ترتیب استخوان اتصال محکمی با پیچ برقرار نکرده و به مرور زمان این پیچ ها باز می‌شود.

اما امروزه تکنیک های کاشت ایمپلنت پیشرفته تر شده و همچنین طراحی اتصالات داخلی به شکل قیف است که باعث می شود تا ایمپلنت به خوبی درون استخوان جای گرفته و جوش خوردن صحیح از جدا شدن ایمپلنت جلوگیری کند.

البته باید توجه داشت که تکنیک کاشت نیز عامل بسیار مهمی است. اگر فشار زیادی به استخوان وارد شود به مرور زمان به دلیل سست شدن و تحلیل رفتن بافت استخوانی پیچ ایمپلنت شل می شود.

4. باز شدن پیچ ایمپلنت دندان به دلیل بیماری های لثه

باز شدن پیچ ایمپلنت دندان به دلیل بیماری های لثه

چهارمین علت باز شدن پیچ ایمپلنت به عفونت و بیماری‌های لثه پس از کاشت باز می گردد. در این حالت ممکن است بیمار با علائمی چون التهاب و درد در ناحیه اطراف جراحی شده مواجه گردد.

اگر لثه عفونت کند بافت آن نرم شده و مقاومت خود را از دست می دهد در در صورت عدم مراجعه سریع به دندانپزشک و بکارگیری اقدامات لازم، کاشت شکست خورده و ایمپلنت باز می شود.

در چنین مواقعی لازم است تا دندانپزشک ایمپلنت را خارج کرده، برای درمان، بافت عفونی را تراشیده و دارو تجویز نماید. پس از بهبود و ترمیم لثه مجدداً می توان ایمپلنت را درون استخوان جایگذاری کرد.

5. باز شدن پیچ ایمپلنت دندان به دلیل تحلیل استخوان

باز شدن پیچ ایمپلنت دندان به دلیل تحلیل استخوان

در آخرین حالت ممکن است از ایمپلنت مرغوب استفاده شده و تکنیک کاشت نیز خیلی دقیق انجام شده باشد، اما پس از مدتی به دلیل تحلیل رفتن بافت استخوان ایمپلنت باز شده و اصطلاحاً عملیات کاشت با شکست مواجه می شود. در این مورد نیاز به تقویت بافت استخوانی از طریق پیوند با پودر استخوان است.

اقدامات پیشگیری کننده از شل شدن ایمپلنت

1. استفاده از قطعات مناسب یعنی پیج و اباتمنت متناسب با یکدیگر
  2. مراجعه به دندانپزشک و محکم کردن پیچ ایمپلنت در صورت شل شدن ایمپلنت
  3. مراقبت از ایمپلنت با رعایت بهداشت دهان و دندان، پرهیز از مصرف دخانیات و استفاده مداوم از نخ دندان
  4. مراجعه منظم به دندانپزشکی جهت چکاپ به فواصل هر 6 ماه یکبار

بیشتر بدانید: ایمپلنت ارزان

در کلینیک دندانپزشکی دکتر صفار از بهترین مواد اولیه دندانپزشکی در کنار برندهای معتبر ایمپلنت و تجهیزات پیشرفته برای کاشت موفقیت آمیز استفاده می شود.

کلینیک دندانپزشکی دکتر صفار

علت باز شدن پیچ ایمپلنت دندان

در صورتی که با مشکل باز شدن پیچ ایمپلنت دندان مواجه شده اید توصیه می کنیم تا برای بررسی علت باز شدن پیچ ایمپلنت در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا با بررسی لثه و شرایط ایمپلنت نسبت به جایگذاری مجدد و یا تعویض آن اقدام نماید.

در کلینیک دندانپزشکی دکتر صفار شما می‌توانید از درمان ایمپلنت دندان با جدیدترین و بروز ترین متد های دنیا بهره مند شوید.

در این کلینیک از بهترین مواد اولیه دندانپزشکی در کنار برندهای معتبر ایمپلنت و تجهیزات پیشرفته برای کاشت موفقیت آمیز استفاده می شود.

ماحصل بهره گیری از چنین امکاناتی، کاشت مطمئن و بی عیب و نقص ایمپلنت است.

همچنین در صورت نیاز به زیرساخت های لازم برای کاشت ایمپلنت نظیر پیوند استخوان و یا درمان های لثه این کار با تشخیص دقیق انجام می گیرد.

شما می توانید برای هماهنگی وقت مشاوره و دریافت سایر اطلاعات تخصصی با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

1. سلام دکتر جان من۲۵برج ۱۰ ،، ۱۴۰۱انپلنت فک پایین انجام دادم الان یک هفته ست که یکی از پیچها لق شده وهمش میاد تو دهانم لثه همون دندون هم سفید شده وهر موقع پیچش روجا ميندازم درد شدیدی دارم لطفا راهنمایی کنید