5/5 - (5 امتیاز)

عنوان بهترین متخصص ایمپلنت واژه ای است که هر روز توسط بسیاری از بیماران در اینترنت جستجو می شود. حقیقت آن است که تخصص مجزایی به عنوان متخصص ایمپلنت وجود ندارد، متخصصانی که جهت کاشت ایمپلنت دارای صلاحیت بوده و آموزش آکادمیک و دانشگاهی دیده اند متخصصین پریو و جراحی لثه و جراحان فک و صورت می باشند و عنوان متخصص ایمپلنت دندان صرفا یک عنوان تبلیغاتی است که توسط دندانپزشکان عمومی که به کار ایمپلنت نیز اشتغال دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مقایسه دندانپزشک عمومی با جراح لثه

بهترین متخصص ایمپلنت

البته این بدان معنا نیست که دندانپزشکان عمومی توانایی انجام این کار را ندارند، اما در این زمینه آموزش تخصصی دانشگاهی ندیده اند و صرفا در دوره های کوتاه مدت شرکت نموده و مهارت و اطلاعات کمتری نسبت به متخصصین در این زمینه می باشند.

بنابراین لازم است که بیماران پیش از انتخاب پزشک این موارد را مورد توجه قرار داده و با انتخاب دقیق بهترین متخصص از مشکلات بعدی در این زمینه پیشگیری به عمل آورند، چرا که تصحیح خطاهای قبلی در این درمان بسیار دشوار و نیازمند زمان و هزینه بسیار بالایی است و بهترین راه انجام صحیح و اصولی درمان ایمپلنت به منظور پیشگیری از مشکلات اتی است.

بیشتر بدانید : ایمپلنت دیجیتال

مقایسه جراح فک صورت با جراح لثه

بهترین متخصص ایمپلنت

در مقایسه بین جراحان لثه (پریودونتیستها) و جراحان فک و صورت، کیفیت درمان های ایمپلنت انجام شده توسط پریودونتیستها به مراتب بالاتر است. زیرا بهسازی بافت نرم اطراف ایمپلنت که عامل اساسی در بقا و ماندگاری این درمان محسوب می شود، در حوزه تخصص این گروه بوده و به دلیل تمرکز این رشته بر جراحی های کم تهاجمی و ظریف، نتایج درمان این گروه به مراتب زیباتر بادوام تر و با ترومای کمتری است. بنابراین شاید بتوان جراحان لثه را به عنوان بهترین متخصصین ایمپلنت در نظر گرفت.

 

اهمیت انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت

بهترین متخصص ایمپلنت

ایمپلنت یک روش پر هزینه و با دوره درمان طولانی برای جبران دندان های از دست رفته است. از آنجاییکه برای کاشت ایمپلنت، استخوان فک آسیب می بیند هر گونه بی دقتی در انتخاب ایمپلنت با سایز مناسب، بی توجهی به سلامت لثه، بی توجهی به شرایط دندان های مجاور، انتخاب محل نامناسب برای سوراخ کردن فک و غیره باعث کاهش احتمال موفقیت روش و حتی ایجاد آسیب های جبران ناپذیر به بیمار می شود. اگر چنین شرایطی بوجود آید، امکان کاشت مجدد حتی نزد متخصصین مجرب نیز بسیار سخت و در مواردی غیر ممکن می شود و بیمار به ناچار باید تحت درمان های ترمیمی چون پیوند استخوان و لثه قرار گیرد.

در رده بعدی به این دلیل که متریال مورد استفاده برای کاشت وارداتی است، هزینه کاشت ایمپلنت بسیار بالا است. از طرفی دیگر هرگونه درمان های ترمیمی جانبی به مضاعف شدن هزینه کاشت دامن می زند.

پروسه کاشت ایمپلنت زمان بر است و بسته به شرایط جسمانی و وضعیت دهان و دندان این مدت زمان افزایش نیز پیدا می کند. برای مثال افرادی که دارای بیماری های خاصی چون دیابت، نقص سیستم ایمنی  بدن و غیره هستند، از توان ترمیمی کمتری برای پیوند خوردن و ترمیم جراحات برخوردارند. لذا مدت زمان پروسه کاشت در این افراد بیشتر هم می شود. بنابراین بسیار مهم است که در زمان انتخاب دکتر به خصوصیات بهترین متخصص ایمپلنت توجه کنید.

 

ویژگی های بهترین متخصص ایمپلنت

بهترین متخصص ایمپلنت

اما خصوصیات بهترین متخصص ایمپلنت چیست؟ سوای از تحصیلات آکادمیک و گذراندن دورهای آموزشی بهترین متخصص ایمپلنت در درجه اول باید متعهد و دارای اخلاق کاری مناسب باشد. داشتن رفتار مناسب با بیماران، استفاده از متریال اصلی و باکیفیت مناسب، ملزم دانستن خود به ارائه بهترین خدمات به بیمار با هدف حفظ سلامت و درمان او مهمترین خصوصیتی است که یک پزشک متعهد دارد.

در درجه دوم پزشک باید از دانش عملی بالا برخوردار بوده و دید فنی داشته باشد. این ویژگی  برای تعیین طرح درمان و همچنین انتخاب پروتز مناسب، یک ویژگی مهم و حیاتی است.

مهارت و سرعت عمل در جراحی با، تجربه و تمرین زیاد به دست می آید، بنابراین یک پزشک ماهر مطمئنا فردی تلاشگر و پرکار است. این ویژگی به افزایش موفقیت کاشت و همچنین کاهش عوارض پس از جراحی و در نتیجه اذیت شدن بیمار کمک می کند.

 

نکات مهم در زمان انتخاب متخصص ایمپلنت

بهترین متخصص ایمپلنت

احتمالاً همچنان این سوال برای شما وجود دارد که از کجا بدانید پزشکی که انتخاب کرده اید بهترین متخصص ایمپلنت است؟ برای این منظور نکاتی را آماده کرده ایم که پرسش و دریافت پاسخ مناسب برای آنها می‌تواند یک اطمینان خاطر را برای شما ایجاد کند. پس به هنگام انتخاب پزشک و طی جلسه مشاوره با متخصص ایمپلنت خود نکات زیر را بخاطر داشته باشید:

 

کلینیک دندانپزشکی و ایمپلنت دکتر علی صفار

بهترین متخصص ایمپلنت

دکتر علی صفار متخصص جراحی لثه و ایمپلنت (پریودونتیست) دارای ده سال سابقه در زمینه کاشت ایمپلنت های دندانی است که تاکنون مقالات بسیاری را در این حوزه در ژورنال های داخلی و بین المللی به چاپ رسانیده است.

در کلینیک دکتر علی صفار بهترین کیفیت درمان های ایمپلنت با جدیدترین متد روز دنیا، تجهیزات پیشرفته و متریال از برندهای معروف به بیماران عرضه می شود. برای بهرمندی از جلسه مشاوره و اطلاع از هزینه ها می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

5 پاسخ

  1. من اسم شما را در لیست بهترین متخصص ایمپلنت سایت نت نظر دیدم . اما تهران نیستم .یه دندون دارم که خراب شده و گفتند که باید بکشم و ایملنت کنم . چند جلسه برای ایمپلنت نیاز هست .

    1. برای قراردهی پایه در استخوان فک یک جلسه کافی است اما جهت قراردهی روکش ایمپلنت که چند ماه بعد از قراردهی پایه انجام می گیرد لازم است دو تا سه جلسه در مطب حضور داشته باشید.

  2. سلام . آقای دکتر من 45 سال سن دارم . میخواستم دندان عقلم را بکشم و یک دندان را هم که قبلا کشیده بودم ایمپلنت کنم آیا باید جدا انجام بشه ؟ یا هر دو با هم میتونم انجام بدم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.