5/5 - (1 امتیاز)

اصلاح طرح لبخند جز دسته خدمات زیبایی دندانپزشکی است که این روزها اهمیت آن کمتر از خدمات درمانی نیست. زیرا دندان ها نقش مهمی در زیبایی چهره ایفا می کند و هرگونه نقص در دندان و لثه در نگاه اول سریعا به چشم می آید. داشتن لبخند زیبا اعتماد اعتماد بنفس افراد را در هنگام صحبت کردن و خندیدن افزایش می‌دهد. همچنین دندان های سالم به معنا عملکرد صحیح آنها برای عملیات جویدن و هضم غذا و حتی تلفظ صحیح حروف است. لذا به دلیل تاثیرات روحی و روانی در کنار سلامت جسمانی بسیار مهم است که در حفظ زیبایی و سلامت دندان های خود کوشا بوده و در صورت نیاز از روش های تجویز شده مطابق با صلاحدید دندانپزشک بهره ببریم.

 

اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند

به تمامی اقداماتی که برای داشتن لبخندی زیبا و بی عیب و نقص روی دندان ها و لثه انجام می شود اصلاح طرح لبخند گفته می شود. از جمله این اقدامات می توان به مواردی چون ترمیم و پر کردن دندانهای پوسیده، جراحی لثه، ارتودنسی، جایگزین کردن دندانهای از دست رفته، روکش کردن دندان، تغییر رنگ دندان، بلند کردن طول تاج دندان، سفید کردن دندان و غیره اشاره کرد.

 

عوامل موثر در زیبایی لبخند

اصلاح طرح لبخند

فرم و اندازه دندان ها: فرم و سایز دندان ها نقش مهمی در زیبا بنظر رسیدن آنها دارد. برای این منظور باید نسبت مناسبی میان طول و عرض هر دندان با دندان های کناری برقرار باشد.

هماهنگی خطوط لثه‌ای: خطوط لثه ای و ارتفاعی از لثه که در هنگام صحبت کردن و خندیدن به چشم می آید دومین عامل مهم است. افرادی که لثه آنها بیش از حد از دیده می شود دچار عارضه لبخند لثه ای هستند که برای درمان بسته به شدت آن روش های جراحی و غیر جراحی وجود دارد.

بهم ریختگی و نامرتبی دندان‌ها: کج بودن، بد فرمی و بهم ریختگی دندان ها، مشکلی شایع با شدت های مختلف در همه افراد است. درمان این روش با استفاده از روش ارتودنسی انجام می شود.

اصلاح طرح لبخند

از بین رفتن فواصل بین دندانی: یکی از موارد شایع دیگر وجود فاصله زیاد میان دندان ها و یا نبود فضا و قرارگیری دندانها روی یکدیگر است. دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد از جمله وجود دندان های اضافه، کوچک بودن فک برای دندان ها، کوچک بودن سایز دندان ها و ایجاد فاصله میان آنها، فرنوم ها یا چسبندگی لثه  و غیره. کلیه این موارد نیز با استفاده از روش ارتودنسی، کشیدن دندان اضافه و یا جراحی لثه قابل درمان است.

یک سطح نبودن لبه دندان ها: در این حالت لبه کلیه دندان ها در یک سطح صاف و مشخص قرار نداردکه می تواند ناشی از یکسان بودن ارتفاع دندان ها، تفاوت در نحوه قرارگیری در کنار هم و یا لب پر شدن دندان به دلیل ضربه یا دندان قروچه باشد.

بدرنگی دندان ها: این عامل می تواند دلایل ژنتیکی داشته باشد و یا در اثر مصرف دخانیات، چای، قهوه و مواد غذایی رنگ زا اتفاق افتد.

 

روش‌های اصلاح طرح لبخند

برای این منظور روش های مختلفی بسته به صلاحدید دندانپزشک و نیاز بیمار تجویز می شود:

سفید کردن دندان یا بلیچینگ: بلیچینگ برای افرادی انجامی شود که دنادن های منظمی داشته اما دارای بد رنگی هستند که با استفاده از مواد مخصوص در مطب و یا در خانه قابل انجام است.

کامپوزیت ونیر: این روش به خصوص برای افرادی قابل انجام است که دارای بدفرمی های شدید دندانی نظیر شکستگی و پوسیدگی هستند. ماده ای مخصوص و خمیر مانند روی دندان قرار گرفته و پس از خشک شدن مطابق با فرم دندان پولیش می شود.

اصلاح طرح لبخند

لمینت: لمینت پوسته نازکی است که روی سطح دندان چسبانده می شود تا علاوه بر سفید نشان دادن مشکلات جزئی دندان ها را پنهان کند.

کاشت دندان یا ایمپلنت: ایمپلنت بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است که از طول عمر بالایی نیز برخوردار است.

ارتودنسی: این روش برای اصلاح کجی و نامرتبی دندان ها و تنظیم فاصله میان آنها کاربرد دارد که از ابزارهای مخصوص بدین منظور استفاده می شود.

جراحی فک: یک روش تخریبی و موثر برای افرادی است که دارای ناهنجاری های شدید فکین هستند. در این روش استخوان های فک مورد بازسازی و اصلاح قرار می گیرند.

 

هزینه اصلاح طرح لبخند

هزینه اصلاح طرح لبخند بسته به نوع ناهنجاری دندان و لثه و درنتیجه روش اتخاذ شده برای رفع مشکلات متفاوت است. عواملی چون متریال بکار رفته، تجهیزات و ابزار مورد استفاده، دستمزد دندانپزشک در این روش دخیل هستند.

اصلاح طرح لبخند

اگر شما هم از ظاهر دندان های خود رضایت کافی را ندارید برای بهره مندی از خدمات اصلاح طرح لبخند می تواند به کلینیک ایمپلنت و دندانپزشکی دکتر علی صفار با سالها سابقه فعالیت در زمینه درمان ناهنجاری های دندانی و لثه مراجعه نمایید. برای هماهنگی وقت ویزیت و اطلاع از هزینه ها با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.