5/5 - (3 امتیاز)

قیمت ایمپلنت دندان یکی از پر تکرارترین سوالات در مورد دریافت خدمات دندان پزشکی است. ایمپلنت نیز یکی از پر کاربردترین این خدمات است.

اهمیت ایمپلنت در آن است که اگر به هر علتی دندان از دست برود، این روش می تواند زیبایی دهان را حفظ کند؛ با این حال قیمت ایمپلنت دندان یکی از مسائل مهم در این زمینه است.

 

ایمپلنت دندان چیست؟

قبل از اینکه نگاهی به فاکتورهای موثر بر قیمت ایمپلنت دندان بیندازیم بهتری است ببینیم که این خدمت دقیقا چیست؟

ایمپلنت یا کاشت دندان روشی است که در آن  پایه‌ های فلزی و پیچ دار به جایریشه اصلی دندان قرار می گیرد. این روش از 4 هزار سال پیش در تمدن های چین و مصر باستان سابقه داشته است و باستان شناسان  جمجمه های متعددی با دندان های مصنوعی و پیوندی پیدا کرده اند که از عاج فیل یا جواهرات کمیاب مانند یشم ساخته شده اند.

در سال 1931، دکتر ویلسون پوپنو (Wilson Popenoe) به همراه همسرش دوروتی پوپنو، جمجمه یک زن جوان را در هندوراس پیدا کردند. فک پایین او سه دندان از دست رفته داشت که با صدف جایگزین شده بود. پوسته ها به نحوی جانمایی شده بودند که ساختار دندان ها را تقلید کنند.

در دنیای مدرن نیز ایمپلنت روشی محبوب برای جایگزینی دندان های از دست رفته است.

قیمت ایمپلنت دندان؛ سابقه تاریخی
یک نمونه تاریخی ایمپلنت که در سال 1976 با اشعه ایکس اسکن شده است

هزینه های موثر در قیمت ایمپلنت دندان

هزینه های انجام ایمپلنت طیف متفاوتی دارد؛ راجر لوین، مدیر عامل شرکت مشاور مدیریت دندان پزشکی Levin Group در مریلند آمریکا،  توضیح می‌دهد: «روش‌های ایمپلنت پیچیده هستند و در هر روش چندین بخش وجود داردکه هزینه های مختلفی را در پی خواهد داشت.»

بیشتر بدانید: کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

به طور کلی عوامل مختلف ناظر بر قیمت ایمپلنت دندان را می توان این چنین لیست کرد:

نقش سلامت دهان و دندان در قیمت تمام شده

همانطور که اشاره شد، دامنه قیمت ایمپلنت دندان بسیار متغیر بوده و عواملی مختلف از معینات دندان‌پزشکی، کشیدن دندان آسیب دیده، ساخت دندان و نصب آن بر قیمت تمام شده تاثیر دارد.

اگر دهان و دندان دچار عفونت باشد، دندان های ریخته زیاد باشد، یا استخوان فک نیاز به ترمیم داشته باشد، همه و همه قیمت ایمپلنت دندان را افزایش خواهند داد.

فاکتورهای موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

از پیوند استخوان تا جنس ریشه

ریشه به کار رفته در ایمپلنت دندان را از جنس تیتانیوم می گیرند؛ اما اگر فرد به این آلیاژ حساسیت داشته باشد باید از سرامیک استفاده شود که قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

همچنین وزن دندان‌ نقش مهمی در تقویت استخوان‌های فک دارد؛ حال اگر بیش از یک سال جای دندان ها خالی باشد، استخوان آن ناحیه تحلیل می‌رود و در این شرایط هزینه پیوند استخوان نیز باید به قیمت ایمپلنت دندان اضافه شود.

بیشتر بدانید: ایمپلنت دندان یک روزه

کشور سازنده و محل دندان پزشکی!

بدیهی است که این مورد یعنی کشور سازنده نیز نقش موثری در قیمت ایفا خواهد کرد. در حال حاضر ایمپلنت های موجود در بازار مربوط به آمریکا، کره، سوئیس، برزیل و ایران است که قیمت آن به فراخور برند و کشور سازنده متفاوت است. با این حال برند ایرانی و برخی برندهای کره ای ارزان تر هستند.

اما محل قرار دندان پزشکی ای که این خدمت را به شما ارائه می دهد نیز تاثیرگذار است! با این حال برخی دندان پزشکی ها این خدمت را به صورت اقساط نیز ارائه می دهند.

روی بیمه به هیچ عنوان حساب نکنید

نکته آخر اینکه بیمه خدمات مربوط به ایمپلنت را پوشش نمی دهد، هرچند ممکن است برخی بیمه های تکمیلی این مورد را شامل شوند که این دیگر به شرکت ارائه دهنده بیمه بستگی دارد، اما اکثر آن ها فقط خدمات پایه ای دندان را تقبل می کنند.

بنابراین برای اینکه ابعاد قیمت ایمپلنت دندان را داشته باشید باید تمام فاکتورهایی که برشمرده شد را در نظر بگیرید، تا برآورد معقول تری برای انجام این کار داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.