5/5 - (2 امتیاز)

با افزایش اقبال به خدمات دندان پزشکی، قیمت لمینت دندان به یکی از سوالات رایج تبدیل شده است. این قیمت همچون دیگر خدمات دندان پزشکی به ویژه ایمپلمنت، تابع مواردی چند است.

اما پیش از اینکه به چند و چون قیمت لمینت دندان بپردازیم، نخست ببینیم که لمینت چیست و به چه کارمان می آید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان، پوسته ای نازک است که به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند تا رنگ، شکل، اندازه یا طول آن ها تغییر کند و ظاهر بهتری برای دندان به وجود بیاورد.

در کنار جنبه زیبایی، عملکرد صحیح لمینت بسیار اهمیت دارد و چسبندگی صحیح و قوی دندان طبیعی به لمینت چینی ضروری است.

قیمت لمینت دندان و فاکتورهای

فاکتورهایی برای قیمت لمینت دندان

هقیمت لمینت دندان به عواملی مانند نوع روکش‌های انتخابی، نام تجاری دندانپزشک، هزینه زندگی منطقه و تخصص دندانپزشک بستگی دارد.

بنابراین خرج و مخارج لمینت از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. این قیمت به عواملی مانند وضعیت دندان های اصلی بیمار، تعداد روکش های و ماده به کار رفته برای روکش بستگی دارد. در کنار این، تعداد دفعات ویزیت توسط دندانپزشک را در نظر بگیرید.

چند نوع لمینت دندان داریم؟

لمینت دندان که گاه ونیر Veneer نیز نامیده می شود، بر اساس ساختار و جنس مواد به کار رفته به دو نوع متفاوت سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم بندی می شود.

در این بین قیمت نوع سرامیکی لمینت از کامپوزیتی بالاتر است. زیرا این لمینت نسبت به نوع کامپوزیت دارای استحکام بالاتری بوده و در مقابل تغییر رنگ نیز عملکرد بهتری دارد.

بیشتر بدانید: ایمپلنت دیجیتال

چند دفعه باید برای لمینت نزد دکتر برویم؟

همانطور که گفتیم تعداد دفعات ویزیت توسط دندانپزشک یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده قیمت لمینت دندان است از همین رو طول درمان با لمینت های سرامیکی نسبت به کامپوزیت ونیر بیشتر است و برای انجام آن باید 3 الی 5 جلسه نزد دندان پزشک رفت.

این فرایند برای کامپوزیت ونیر تقریبا طی یک تا دو جلسه انجام می شود. با این حال لمینت های سرامیکی طول عمر بیشتری نسبت به کامپوزیت ونیر دارند و در صورت رعایت نکات بهداشتی معمولا 5 الی 10 سال کارایی خواهند داشت در مقابل طول عمر کامپوزیت ونیر با رعایت همین شرایط حداکثر 2 الی 5 سال است.

قیمت لمینت دندان؛ سرامیکی یا کامپوزیتی؟

لمینت سرامیکی یا چینی

پرسلن ونیر یا لمینت سرامیکی ساخته شده از لایه های نازک چینی است که با مینای دندان طبیعی جایگزین می شود. بر خلاف تصور عموم، برای ساخت لمینت چینی نیازی به تراشیدن دندان نیست.

در صورت انتخاب روش درمانی مناسب ودندانپزشک متخصص، فقط برخی نیازهای آماده سازی را برای جا سازی لمینت نیاز است.

بیشتر بدانید: 4 معایب و عوارض لمینت دندان

انواع لمینت سرامیکی

به طور کلی سه نوع لمینت برای دندان وجود دارد؛ قیمت لمینت دندان بر اساس انتخاب این سه نوع متفاوت است و انتخاب آن به شکل ظاهری دندان و فک شما بستگی دارد.

لمینت های لیتیوم دی سیلیکات، زیرکونیوم و سرامیک فشرده سه نوع عمده از لمینت سرامیکی هستند.

قیمت لمینت دندان با نوع لیتیوم دی سیلیکات

لمینت با روکش لیتیوم دی سیلیکات بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که دندان‌ قروچه می کنند. این لمینت ها بسیار قوی و محکم هستند و در ساخت آن از فناوری رایانه ای (CAM) و طراحی رایانه ای (CAD) ساخته می شود. پس انتظار می رود قیمت لمینت دندان با نوع دی سیلیکات بالاتر باشد.

لمینت دندان با استفاده از زیرکونیوم

لمینت زیرکونیوم نیز مثل جنس لیتیوم دی سیلیکات از جنس سرامیک مستحکم است و به استحکام دندان های ضعیف کمک می کند.

جنس روکش این نوع لمینت از تاج دندان است و به همین خاطر نسبت به ساییدگی مقاومت دارد. علاوه بر این متریال سفید و غیرشفاف زیرکونیا، سیاهی یا خرابی های لایه های زیرین را پنهان می کند.

با این حال نصب این نوع از لمینت ها نیازمند دندانپزشک متخصص است و همچنین باید لایه های زیرین کمی تراش داده شود، همین امر خود بر قیمت لمینت دندان با زیرکونیوم تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت لمینت دندان و طول مدت درمان

لمینت سرامیکی توده ای و فشرده

این نوع لمینت از سرامیک فشرده ساخته می شود و البته نسبت به دو نوع قبلی طراحی و ساخت راحت تری دارد. همچنین به دلیل ضخامت بیشتر نسبت به دو مورد قبلی چسباندن آن روی دندان، تراش دادن بیشتری نیاز دارد.

آیا صرف هزینه برای لمینت دندان ارزشش را دارد؟

شما باید روکش ها را یک سرمایه گذاری بلند مدت در نظر بگیرید. با مراقبت مناسب، این روکش ها سال ها دوام می آورند.

بنابراین اگرچه هزینه اولیه و قیمت لمینت دندان، نسبتا بالا به نظر می رسد، اما بسیاری از بیماران در طول زمان متوجه می شوند که ارزشش را دارد.

سخن پایانی

در رابطه با هزینه های لمینت دندان باید گفت که تحت تاثیر فاکتورهای متعدد قرار دارد و هزینه آن با توجه به شرایط متفاوت برای افراد مختلف ممکن است که کم و زیاد شود. شما نباید فریب تبلیغات نادرست درباره انجام لمینت های ارزان قیمت با جذب یک ساعته را بخورید و برای کسب اطلاع بیشتر از شیوه انجام آن ها و قیمت ها، بهترین راه مراجعه به دندانپزشک متخصص در مطب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.