4/5 - (1 امتیاز)

عوارض لمینت دندان چیست ؟ آیا عوارض لمینت دندان قابل کنترل است ؟

لمینت دندان بهترین روش برای ایجاد لبخندی زیبا و دلنشین برلبان شماست. اما این تنها دلیل افراد برای لمینت کردن دندان هایشان نیست. افراد برای پوشاندن عیب های ظاهری دندان خود مانند پریدگی یا اصلاح شکل بد دندانها اقدام به لمینت دندانها می کنند.

 

اگر دندان هایتان را به تازگی لمینت کرده اید از گاز زدن مواد غذایی سخت مانند یخ، شکستن آجیل و باز کردن درب اجسام با دندان خود کاملا پرهیز کنید.

 

لمینت دندان چیست؟

معایب و عوارض لمینت دندان

لمینت لایه بسیار نازکی از جنس سرامیک یا پرسلن است که بر روی دندان طبیعی فرد قرار می گیرد. برای این کار عموما لایه خارجی دندان ها اندکی تراشیده می شوند. میزان این تراشیدگی با توجه به نظر پزشک متخصص، نوع لمینت و شکل ظاهری دندانها متفاوت است. اما سوالی که اینجا به ذهن می رسد، این است که، آیا این نوع درمان مانند سایر درمان های پزشکی عوارضی دارد یا نه؟

در پاسخ به سوال بیماران در خصوص عوارض لمینت دندان باید بگویم که این نوع از درمان مانند هر درمان دیگری ممکن است عوارضی داشته باشد، اما گونه نیست که حتما همه بیماران دچار این عوارض گردنند.

این موضوع به موارد زیادی از جمله تخصص، علم و تبحر دندانپزشک، رعایت مقدمات قبل ازلمینت دندان و مراقبت های پس از آن توسط پزشک مربوطه، بیمار و حتی مواد و تجهیزات مورد استفاده در طول درمان بستگی دارد.

در واقع اینجاست که وجود بهترین متخصص دندانپزشک برای لمینت دندان می تواند علاوه بر اینکه درمانی به دور از عوارض جانبی برای شما انجام دهد، شما را برای مراقبت های بعدی و حفظ طول عمر لمینت خود به خوبی راهنمایی نماید.

 

بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از لمینت دندان

 

معایب لمینت

در مورد معایب لمینت ، لازم به ذکر است که منظور ما از عیب، برخی خصوصیات ذاتی لمینت است که عملا همه پزشکان و بیماران آنها را قبول کرده اند اما در مقالات و سایتها از آنها تحت عنوان معایب لمینت دندان یاد می شود که در اینجا به آنها اشاره میکنیم:

 

 

 

لمینت دندان به خودی خود تغییر رنگ نمی دهد بلکه موادی که با آن در تماس قرار میگیرند هستند که باعث تغییر رنگ لمینت دندان در طول زمان می شوند.

 

عوارض لمینت دندان

 

معایب و عوارض لمینت دندان

1-ایجاد حساسیت نسبت به گرما و سرما پس از لمینت کردن دندان

این حساسیت در اغلب موارد طبیعی و شایع است و در صورتی که با آن مواجه شدید، جای هیچگونه نگرانی نیست. علت آن کاری است که بر روی دندانها انجام میشود و پس از مدت کوتاهی خودبخود از بین می رود. اما اگر پس لمینت کردن دندان به مدت طولانی دچار حساسیت به سرما یا گرما شدید و این حساسیت از بین نرفت با دندانپزشک متخصص خود مشورت کنید تا شما را برای از بین بردن آن راهنمایی کند.

2-تغییر رنگ لمینت دندان و ایجاد ناهماهنگی با رنگ سایر دندانها در صورت انتخاب نادرست دندانهای نشان شده برای لمینت

لمینت دندان به خودی خود تغییر رنگ نمیدهد بلکه موادی که با آن در تماس قرار می گیرند هستند که باعث تغییر رنگ لمینت دندان در طول زمان می شوند.

البته لمینت در مقابل تغییر رنگ بسیار بسیار مقاوم است اما مصرف مواد غذایی رنگ دار مانند قهوه و همچنین استعمال دخانیات می تواند به مقدار بسیار کم و آن هم در طول زمان در آن تغییر رنگ ایجاد کند.

عموما این مواد در دندانهای طبیعی تغییر رنگ بیشتری ایجاد میکنند و این امر باعث تفاوت رنگ در ظاهر دندانهای لمینت شده و دندانهای لمینت نشده می شود.

اما از آنجاییکه عموما تمامی دندانهای روی خط لبخند را که در معرض دید هستند لمینت می کنند، این تفاوت رنگ هیچ گاه دیده نخواهد شد.

3-پوسیدگی دندان زیر لمینت در صورت عدم نصب صحیح

عدم رعایت اصول قرار دادن و مراحل نصب لمینت ممکن است باعث شود دندانها در زیر لمینت به مرور دچار پوسیدگی شوند. تجربه بالای دندانپزشک متخصص در کنار استفاده از روشها و تجهیزات به روز باعث می شود تا بیمار پس از نصب لمینت با مشکلی مواجه نشود.

4-بروز بیماری های پریودنتال یا لثه ای در صورت عدم رعایت موارد لازم

بیماری های لثه ای شامل عفونت های بافت لثه، لقی دندان و تحلیل رفتن بافت لثه می شوند.

تشخیص و تعیین صحیح مراحل انجام لمینت با توجه به شرایط بیمار و نصب صحیح لمینت دندان توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی باتجربه، باعث می شود تا هرگز با این موارد مواجه نشوید.کنده شدن یا جدا شدن کامل لمینت.

 

بیشتر بدانید: لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

 

برای جلوگیری از معایب و عوارض لمینت دندان چه کنیم؟

معایب و عوارض لمینت دندان

 

اگر می خواهید دندانهایتات را لمینت کنید اما هنوز نگرانی هایی دارید، با در نظر گرفتن این موارد می توانید با خیالی آسوده به کلینیک دندانپزشکی زیبایی مراجعه و دندانهای خود را لمینت کنید و زیباترین لبخند ممکن را داشته باشید:

 

در صورت مواجه شدن با  معایب و عوارض لمینت دندان چه کنیم؟

معایب و عوارض لمینت دندان

 

علیرغم اینکه در صورت مراجعه به متخصص مجرب و رعایت اصول و موارد لازم توسط پزشک و بیمار احتمال مواجه شدن با عوارض به حداقل می رسد، باز هم در موارد بسیار نادر ممکن است بیمار با مواردی مواجه شود که نیاز به کمک و راهنمایی پزشک متخصص داشته باشد.

در صورتی که پس از لمینت کردن دندان خود متوجه هرگونه ترک، پریدگی و یا شکستگی شدید، در اولین فرصت با کلینیک تماس بگیرید تا علاوه بر تنظیم زمان ویزیت، مواردی را که تا زمان مراجعه باید رعایت کنید به شما اطلاع دهند.

به عنوان مثال عموما ایجاد کمی حساسیت در دندان در صورت شکستن لمینت طبیعی است اما شما باید تمام مشکلات خود را به طور دقیق با پزشک درمیان بگذارید.

اگر لمینت دندان شما به طور کامل جدا شد، آن را به دقت در پوشش محافظی مانند یک دستمال تمیز نگهداری کنید و به کلینیک ارائه دهید.
اگر متوجه هر گونه التهاب یا حالت غیر عادی در لثه خود شدید با پزشک متخصص خود تماس بگیرید تا هم وقت ویزیت تنظیم کند و هم شما را برای اقدامات لازم تا زمان مراجعه به کلینیک راهنمایی کند.

 

نتیجه گیری

با توجه به موارد ذکر شده در بالا، اکنون می دانیم که کارهای مربوط به دندان و زیبایی ان بسیار مهم می باشد ودر صورتی که پزشک مربوطه علم و تجربه کافی در این زمینه را نداشته باشد، جبران خسارت ناشی از نا کارامدی پزشک می تواند بسیار سنگین و گاهی جبران ناپذیر باشد.

توصیه ما به شما کلینیک دندانپزشکی ایمپلنت صفار می باشد. با دکتر علی صفار، بهترین متخصص لمینت، هیچ کدام از عوارض بالا را تجربه نخواهید کرد. برای اطلاعات بشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل بفرمایید.

 

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.