5/5 - (1 امتیاز)

بر خلاف تصور همگان کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی حتی افرادی که جراحی قلب باز انجام داده اند نیز امکان پذیر است. از دست دادن دندان ها در سنین میانسالی فرایندی طبیعی است و بسیاری از افرادی که در این رده سنی قرار گرفته اند ممکن است به بیماری های قلبی عروقی مبتلا باشند.

از آنجایی که کاشت ایمپلنت دندان روش مطمئن تر و با دوام بیشتری نسبت به بریج و دندان مصنوعی است پس توصیه می شود تا بیماران قلبی ابتدا نزد بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه کرده تا وضعیت آنها برای تعیین بهترین طرح درمان بررسی شود. در این مقاله نیز رایج ترین سوالاتی که در رابطه با کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی وجود دارد پاسخ داده شده است.

بیشتر بدانید: کاشت ایمپلنت برای بیماران دیابتی

از میان روش های مختلفی که برای کاشت دندان به روش ایمپلنت ابداع شده است، بهترین روش برای مبتلایان به بیماری های قلبی، روش پانچ است.

امکان کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

بیماران قلبی معمولا در بسیاری از درمان های خود با مشکلات و محدودیت هایی مواجه می شوند. دلیل این امر داروهایی است که این دسته از افراد استفاده می‌کند. از آنجایی که در ناراحتی های قلبی، عروق تنگ تر می شوند این افراد ناچار به استفاده از داروهای رقیق کننده و ضد انعقاد خون هستند. غلظت پایین خون برای عمل های جراحی خطرناک است چون منجر به خونریزی شدید می شود. از آنجایی که مرحله اول کاشت ایمپلنت دندان جراحی لثه است بنابراین این نگرانی وجود دارد.

در مورد افرادی که سابقه سکته قلبی و یا جراحی قلب را دارند موارد موفقیت آمیز کاشت ایمپلنت دندان گزارش شده است. اما بایستی شرایط جسمانی آنها از نظر متخصص قلب و عروق بررسی و تایید شود. این افراد بایستی در حین جراحی کاملا ریلکس و آرام بوده و هیچ گونه اضطرابی نداشته باشند. معمولا عملیات کاشت ایمپلنت برای این دسته از افراد در بیمارستان انجام می شود تا در صورت رخداد شرایط اضطراری امکان رسیدگی به بیمار وجود داشته باشد. همچنین افرادی که ضربان قلب کنترل نشده و نامنظم دارند بهتر است تا ثبات و ایده آل شدن شرایط جسمانی خود صبر کنند و سپس برای شروع درمان اقدام نمایند.

 

نحوه کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

امروزه پیشرفت های انجام شده در زمینه ی کاشت دندان به روش ایمپلنت به منظور یافتن روش های کم تهاجمی تر است. یکی از روش های ابداع شده که به خصوص برای بیماران قلبی سودمند است، حذف مرحله جراحی و سوراخ کردن همزمان بافت نرم لثه و استخوان است. بدین معنی که دیگر نیازی به برش لثه و برای کنار زدن بافت نرم برای رسیدن به استخوان نیست. به این روش کاشت ایمپلنت با روش پانچ گفته می شود و باعث می شود تا لثه خونریزی کمتری داشته باشد. ضمن داشتن جراحت کمتر، درد و التهاب کمتری را نیز به همراه دارد و طول دوره درمان هم کوتاه تر می شود. حساسیت مراقبت های پس از کاشت در این حالت نسبت به روش جراحی کمتر است.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی بهتر است تا بنا به تشخیص متخصص قلب و عروق مصرف داروهای ضد انعقاد و رقیق کننده خون را از چند روز قبل از کاشت ایمپلنت قطع نمایند.

شرایط کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

برای اینکه افراد مبتلا به بیماران قلبی بتوانند از روش کاشت ایمپلنت دندان بهره ببرند بایستی شرایط جسمانی تثبیت شده ای داشته باشند. در بسیاری موارد لازم است تا افراد مصرف داروهای رقیق کننده خون را از چند روز قبل از کاشت قطع کنند. البته همه افراد ملزم به انجام این کار نیستند. این کار با صلاحدید و تجویز ایمپلنتولوژیست انجام می شود. ضمن آنکه در روش جدید کاشت ایمپلنت با روش پانچ به دلیل عدم نیاز به جراحی میزان خونریزی بسیار کم است و نیازی به قطع داروی های بیمار نیست.

بیشتر بدانید: کاشت ایمپلنت با روش پانچ

نتیجه گیری

ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

همانطور که گفته شد با توجه به پیشرفت های انجام شده در حوزه دندانپزشکی امکان کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی وجود دارد و از این بابت نگرانی متوجه آنها نیست. این افراد می توانند با صلاحدید متخصص قلب و عروق و همچنین دندانپزشک خود از مزایای ایمپلنت دندان همانند افرادی عادی بهره مند شود.

تنها در مواردی خاص ممکن است نیاز به قطع داروهای رقیق کننده خون و ضد انعقاد باشد. برای افراد دارای سابقه سکته قلبی و عمل جراحی قلب بایستی عملیات کاشت در بیمارستان های مجهز انجام شود.
کلینیک دندانپزشکی و کاشت ایمپلنت دکتر علی صفار دارای سالها تجربه در زمینه کاشت ایمپلنت برای بیماران با شرایط خاص است. اگر شما هم کاندیدای کاشت ایمپلنت هستید اما به دلیل ابتلا به ناراحتی های قلبی از انجام این روش نگرانی دارید می تواند طی یک جلسه مشاوره از وضعیت شرایط خود اطلاع پیدا کرده و با آسودگی خاطر نسبت به شروع درمان خود اقدام نمایید.

 

2 پاسخ

  1. واقعا ممنونم از آقای دکتر صفار ایشون بهترین متخصص ایمپلنت هستند . قبل از کاشت خیلی نگران بودم اما ایشون ماهرانه کارم رو انجام دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.