5/5 - (1 امتیاز)

دلایل مختلفی برای از دست رفتن دندان های جلویی حتی در سنین جوانی وجود دارد که تصادف نمونه ای از آن است. در این حالت ایمپلنت دندان جلو بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است.

اما ایمپلنت دندان جلو دارای حساسیت بیشتری نسبت به ایمپلنت دندان آسیا است.

زیرا یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی چهره زیبایی دهان و دندان است و از آنجایی که در هنگام صحبت کردن، خندیدن و لبخند زدن دندان های جلویی اولین دندان هایی هستند که دیده می شوند، بنابراین جای خالی آنها ظاهر بسیار ناخوشایندی دارد. به همین دلیل است که روش انجام آن نیز اندکی متفاوت است. اگر شماهم کاندید ایمپلنت دندان جلو هستید، بهتر است تا قبل از انجام این روش با نکات مهم آن آشنا شوید.

بیشتر بدانید: کاشت ایمپلنت با روش پانچ

اهمیت ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو

همانطور که گفتیم ضربه، تصادف و زمین خوردن مهمترین دلایل از دست رفتن دندان های جلویی است است. بغیر از تاثیرات مهم این دندان ها در زیبایی چهره، تحلیل رفتگی سریع استخوان های فک در این ناحیه دلیل دیگر بر لزوم و اهمیت ایمپلنت دادن جلو است.

به طوری که گفته می شود در سال اول استخوان ها به میزان 25 تا 40 درصد دچار تحلیل رفتگی می شوند و پس از سه سال نیز عمل پیوند استخوان بسیار ضروری است. تحلیلی رفتگی شدید استخوان و لثه باعث می شود تا نتوان ایمپلنت را در محل طبیعی خود قرار داد. پس ناچارا ایمپلنت در محلی عقب تر از دندان های پایینی کاشته می شود که باعث ایجاد رابطه کلاس 3 بین فکین و نازیبایی چهره می شود.

 

نحوه کاشت ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو

بنابر دلایل گفته شده از میان روش های مختلف، ایمپلنت فوری روش مناسب تری برای درمان است. اما این روش نیازمند شرایطی از جمله موارد زیر است:

اگر این موارد فراهم نباشد به دلیل تجویز درمان های تکمیلی پروسه درمان و هزینه آن نیز افزایش پیدا می کند. درمانی هایی چون تزریق پودر استخوان، پیوند غشا و استخوان.

در هر صورت پس از جایگذاری ایمپلنت درون استخوان بازه زمانی 3 تا 6 ماهه مورد نیاز است تا عمل جوش خوردن پیچ تیتانیومی با استخوان انجام شود. طی این مدت می توان از پروتزهای مختلفی برای پر کردن موقت جای خالی دندان ها استفاده کرد.

ساده ترین آنها پروتزهای متحرک است که بایستی تنها در زمان های خاص استفاده شود. زیرا غذا خوردن و یا فشار های فکین در هنگام خواب می تواند باعث فشار به ایمپلنت و تحلیل رفتگی استخوان می شود. روش دیگر، اتصال دندان های کامپوزیتی به دندان های مجاور است. اما این روش علی رغم ثابت بودن، نیازمند مراقبت بسیار است زیرا شکننده است.

مزیت پروتز موقت علاوه بر پر کردن جای خالی دندان ها، حفظ بافت لثه است که باعث می شود تا زمان بارگذاری روکش دائم نتیجه کار طبیعی تر و زیباتر شود. اما این روش باعث تحمیل هزینه های جانبی و تعداد جلسات بیشتر برای مراحل قالب گیری می شود.

 

مزایای ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو

از مزیت های ایمپلنت دندان جلو موارد زیر را می توان نام برد:

بیشتر بدانید: ایمپلنت تک مرحله ای دندان ها

نتیجه گیری

اگر قرار است از روش ایمپلنت دندان جلو برای جایگزینی دندان از دست رفته خود استفاده کنید، توصیه می شود تا در اسرع وقت نسبت به درمان خود اقدام کنید. زیرا گذشت زمان باعث سخت تر شدن جراحی و تحمیل شدن درمان های تکمیلی و هزینه های بیشتر می شود.

همچنین به دلیل حساسیت کاشت ایمپلنت برای دندان های جلویی، مراجعه نزد بهترین متخصص ایمپلنت اطمینان بیشتری را به شما می دهد. یکی از ویژگی های بهترین ایمپلنتولوژیست دندان داشتن مهارت، تجربه زیاد و سابقه کاشت برای بیماران با شرایط خاص، دانش عملی بالا، آشنایی با تکنولوژی های روز دنیا، در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و از همه مهمتر داشتن رضایتمندی بیماران با ارائه بهترین خدمات به آنهاست. تمامی این ها مواردی هستند که شما می توانید در کلینیک دندانپزشکی و ایمپلنت دکتر علی صفار بیابید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.