5/5 - (1 امتیاز)

اگر کاندیدای کاشت ایمپلنت دندان هستید ممکن است با اصطلاح ایمپلنت تک مرحله ای برخورد کرده باشید. حتما برای شما این سوال پیش آمده است که ایمپلنت تک مرحله ای چه تفاوتی با روش معمول آن دارد؟

همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کرده ایم ایمپلنت بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است. اما به هر حال این روش نیز همچون سایر درمان های دیگر دارای معایب خاص خود می باشد.

یکی از معایب ایمپلنت طولانی بودن طول دوره درمان است که باعث می شود تا برخی از افراد روش های با کارایی کمتر چون بریج را ترجیح دهند.

امروزه تحقیقات و پیشرفت های انجام شده در حوزه کاشت دندان به روش ایمپلنت در جهت به حداقل رساندن معایب این روش است. یکی از این دستاوردها ابداع روش ایمپلنت تک مرحله ای است که قرار است در این مقاله به تفصیل درباره نحوه انجام این روش، مزایا و شرایط لازم برای آن صحبت کنیم.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره ایمپلنت تمام دندان ها

طول دوره درمان ایمپلنت

علت طولانی بودن کاشت دندان به روش ایمپلنت، افزایش دقت کار و بالا رفتن احتمال موفقیت کاشت است. بدین صورت که پس از  جایگذاری ایمپلنت درون استخوان فک، بسته به وضعیت بیمار یک بازه زمانی 2 تا 6 ماهه بایستی طی شود تا فرصت لازم برای پیوند خوردن ایمپلنت به استخوان داده شود.

طی این مدت فرد نیز بایستی مراقبت های لازم نظیر رعایت بهداشت دهان و دندان و پرهیز از مصرف دخانیات را به خوبی انجام دهد تا عملیات جوش خوردن ایمپلنت به استخوان به طور کامل انجام شود. در واقع ایمپلنت برای آنکه بتواند نقش ریشه دندان را ایفا کند بایستی از استحکام کافی برخوردار باشد. پس از این مرحله نوبت به بارگذاری اباتمنت و روکش دندان است.

 

ایمپلنت تک مرحله ای

ایمپلنت تک مرحله ای

در ایمپلنت تک مرحله‌ای دوره انتظار برای بارگذاری روکش حذف می شود. در واقع جایگذاری پایه درون استخوان و بارگذاری روکش همگی در یک جلسه انجام می شود. اما روش کار چه تفاوتی با ایمپلنت معمول دارد؟

در ایمپلنت معمولی پس از کاشت، روی ایمپلنت با لثه پوشانده شده و بخیه زده می شود. این کار برای محافظت از پایه در برابر ضربات احتمالی ناشی از جویدن غذا انجام می گیرد. پس از طی شدن بازه زمانی لازم برای جوش خوردن پایه به استخوان، لثه با عمل جراحی باز شده تا ایمپلنت نمایان شود و دندانپزشک بتواند اباتمنت را روی آن نصب کند.

ایمپلنت تک مرحله ای

در ایمپلنت تک مرحله ای پس از کاشت پایه، روی آن با لثه پوشانده نمی شود و روکش پس از گذشت ۴۸ ساعت بر روی پایه بارگذاری می شود. اما این روکش موقت است و در نهایت تاج دائمی روی ایمپلنت نصب می شود.

 

مزایای ایمپلنت تک مرحله ای

ایمپلنت تک مرحله ای

 

شرایط لازم برای ایمپلنت تک مرحله ای

ایمپلنت تک مرحله ای

برای این منظور لازم است فرد از سلامت کامل دهان و لثه برخوردار باشد. این روش برای افراد سیگاری، افراد مبتلا به بیماری نقص ایمنی بدن افرادی که داروهای با پایه فسفونات و دوز بالا مصرف می کنند و به هر دلیلی توانایی جوش خوردن در آنها ضعیف است، مناسب نیست.

همچنین افرادی که به عارضه دندان‌قروچه دچار هستند نیز گزینه مناسبی برای این روش نیستند. رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان پس از کاشت نیز می‌تواند منجر به عفونت و پیدایش عارضه پری ایمپلنتیت شود که یکی از عوامل عدم موفقیت کاشت ایمپلنت است.

بیشتر بدانید: کاشت ایمپلنت با روش پانچ

نتیجه گیری

ایمپلنت تک مرحله ای

 ایمپلنت تک مرحله ای نیز همانند روش معمول ایمپلنت دارای حساسیت های خاص خود می باشد که توصیه می شود تا با معاینه نزد بهترین متخصص ایمپلنت، از بابت داشتن شرایط لازم برای آن تایید شوید. در ایمپلنت تک مرحله ای نیز فرد بایستی از سلامت کامل دهان و لثه برخوردار بوده و همچنین مراقبت های پس از کاشت را به خوبی انجام دهد.

مهمترین مزیت این روش کوتاه بودن طول دوره درمان و نداشتن عوارض ناشی از فقدان دندان در دوره انتظار است. اما به دلیل حساسیت بالای روش تک مرحله ای توصیه می شود تا بیشتر برای دندان های جلویی که در معرض دید هستند انجام شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این روش می‌توانید از یک جلسه مشاوره در کلینیک دندانپزشکی و ایمپلنت دکتر علی صفار بهره مند شوید.

دکتر علی صفار دارای سال ها تجربه در زمینه کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت برای بیماران با شرایط خاص است. ضمن اینکه در این کلینیک کلیه خدمات زیبایی و درمانی دندانپزشکی با استفاده از تجهیزات پیشرفته، تکنولوژی روز و مواد اولیه از برندهای معتبر انجام می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.