5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری ممکن است برایشان سوال باشد که لمینت سرامیکی دندان چیست، چند نوع دارد و آیا مزایایش به صرفه است یا خیر. عجله نکنید در ادامه به سیر تا پیاز این موارد پرداخته ایم.

لمینت سرامیکی یک روش درمانی رایج برای رفع مشکلات زیبایی دندان از جمله پوشاندن ترک خوردگی و شکستگی، ترمیم فاصله جزئی و تغییر رنگ دندان به کار است؛ روشی محبوب که البته چالش های خود را دارد.

لمینت سرامیکی دندان چگونه است؟

لمینت سرامیکی دندان چگونه است؟

از سال 1938 که دندانپرشکی به نام توسط چارلز پینکوس (Charles Pincus) روش لمینت سرامیکی دندان را معرفی کرد تا زمان حال، لمینت یک روش ترمیمی بادوام برای زیبایی ناحیه جلویی دهان بوده است.

در حال حاضر طیف گسترده ای از سرامیک های دندانی برای ساخت روکش های لمینت در بازار موجود است. پزشک باید در مورد ترکیبات و خواص مواد تشکیل دهنده لمینت دندان اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند با توجه به شرایط بالینی بهترین ترکیب را انتخاب کند.

بیشتر بدانید : کامپوزیت یا لمینیت

طول عمر لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی دندان ایمن تر از سایر روش های روکشی است و ساختار و عملکرد دندان اصلی را با میزان موفقیت تقریباً 93 درصد در طی مدت زمان 15 سال استفاده حفظ می کند.

مزایای این روش به حدی بوده که استفاده از آن در حال حاضر به یک روش فراگیر در کلینیک های دندانپزشکی تبدیل شده است.

لمینت سرامیکی دندان، طول عمر

طبقه بندی لمینت های سرامیکی از لحاظ ترکیب

یک بررسی مختصر در مورد طبقه بندی مواد سرامیکی لازم است تا بتوان بهترین انتخاب را با توجه به شرایط بالینی تعریف کرد.

سرامیک ها بر اساس ترکیبات شان به این موارد طبقه بندی می شوند:

  1. سرامیک های مبتنی بر شیشه 
  2. سرامیک های مبتنی بر آلومینیوم
  3. سرامیک هایی بر پایه زیرکونیوم

شرایط انتخاب مواد لمنیت سرامیکی دندان

دو عامل مهم بر انتخاب سرامیک برای ساخت روکش لمینت سرامیکی دندان تأثیر می گذارد؛

  1. میزان بارگذاری عملکردی
  2. میزان شفافیت مورد نیاز

میزان بارگذاری عملکردی

اگر به فرض دندان شما دارای شکستگی باشد، پزشک مجبور است از موادی برای لمینت کردن آن استفاده کند که در برابر جویدن و فشارهای وارده مقاومت داشته باشد.

در این شرایط به منظور پایین آوردن ریسک شکستگی لمینت، پزشک از لمنیت سرامیکی دندان با استحکام بالا مبتنی بر آلومینیوم و زیرکونیوم استفاده می کند.

بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از لمینت دندان

میزان شفافیت مورد نیاز

شفافیت و انعکاس در بین سرامیک ها متفاوت و البته کمتر از مینای دندان طبیعی است؛ به این ترتیب، پزشکان در انتخاب روکش سرامیکی و به منظور بازتولید انعکاسی همچون دندان‌های طبیعی با چالش مواجه می‌شوند.

اگر لمینت سرامیکی دندان بر روی ساختار تیره زیرین دندان قرار داده شود، رنگ زیر سرامیک ممکن است منجر به ایجاد سایه روی لمینت شود. برای رفع اثرات نامطلوب باید عواملی مانند ضخامت سرامیک، نوع سرامیک، سایه سرامیکی و رنگ آن در نظر گرفته شود.

مزایای استفاده از لمینت سرامیکی دندان

مزایای استفاده از لمینت سرامیکی دندان

پیش از پرداختن به مزایا باید اشاره کنیم که در کنار لمینت سرامیکی روش کامپوزیت نیز وجود دارد؛ با این حال مزایای روش سرامیکی بیشتر از کامپوزیت دانسته شده به ویژه درباره طول عمر آن. در ادامه برخی از مزایای لمینت سرامیکی را می بینید:

معیاب روش لمینت سرامیکی

این روش با وجود مزایایی که بر شمرده شد، می تواند معایبی هم داشته باشد که از قیمت تا برخی شرایط اجرای آن را در بر می گیرد؛ به طور کلی معایب روش لمینت سرامیکی دندان چنین است؛

هزینه لمینت سرامیکی  دندان

لمینت دندان

در رابطه با هزینه های لمینت دندان باید گفت که تحت تاثیر فاکتورهای متعدد قرار دارد و هزینه آن با توجه به شرایط متفاوت برای افراد مختلف ممکن است که کم و زیاد شود. شما نباید فریب تبلیغات نادرست درباره انجام لمینت های ارزان قیمت با جذب یک ساعته را بخورید و برای کسب اطلاع بیشتر از شیوه انجام آن ها و قیمت ها، بهترین راه مراجعه به دندانپزشک متخصص در مطب است.

اگر شما هم از ظاهر دندان های خود رضایت دارید برای بهره مندی از خدمات اصلاح طرح لبخند می تواند به کلینیک ایمپلنت و دندانپزشکی دکتر علی صفار با سالها سابقه فعالیت در زمینه درمان ناهنجاری های دندانی و لثه مراجعه نمایید. برای هماهنگی وقت ویزیت و اطلاع از هزینه ها با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.