5/5 - (1 امتیاز)

اگر به کاشت ایمپلنت دندان و روند بهبود آن فکر می کنید، احتمالا درد ایمپلنت دندان یکی از مواردی باشد که ذهنتان را مشغول کرده است؛ شاید می پرسید چقدر طول خواهد کشید تا این درد درمان شود؟

در ادامه همه چیزهایی که باید در مورد درد ایمپلنت بدانید را مورد بحث قرار خواهیم داد.

ایمپلنت، جراحی درد آوری است؟

ایمپلنت دندان از یک پیچ تیتانیوم تشکیل شده است که در استخوان فک شما قرار می گیرد؛ سپس یک دندان جایگزین که به عنوان تاج نیز شناخته می شود، روی این پیچ قرار خواهد گرفت.

برای توصیف درد ایمپلنت اجازه دهید از مقیاس یک تا 10 استفاده کنیم که عدد 1 نشان دهنده حداقل ناراحتی و عدد 10 نشان دهنده درد طاقت فرسا است. درجه درد ایمپلنت دندان، برای بیمارانی که استخوان‌های خوبی دارند و به جراحی بافت نرم زیادی نیاز ندارند، در 24 تا 48 ساعت اول بین 2 تا 3 است که با داروهای بدون نسخه بهبود می یابد.

بیشتر بدانید: ایمپلنت دندان یک روزه

درد ایمپلنت دندان تا چندساعت موجه است؟

احتمالاً بلافاصله پس از درمان ایمپلنت دندان (Dental Implant Treatment)، به دلیل بی‌حسی و آرام‌بخش، درد یا ناراحتی زیادی احساس نخواهید کرد. اما چند ساعت پس از انجام عمل، کمی احساس درد و ناراحتی خواهید کرد. این برای یک روش جراحی مانند قرار دادن ایمپلنت دندان طبیعی است.

بنابراین درد بعد از گذاشتن ایمپلنت دندان طبیعی است و معمولاً در عرض 24 تا 72 ساعت به اوج خود می رسد. اگر دکتر داروهایی را در نسخه نوشته، مصرف کنید، در غیر این صورت، می‌توانید از مسکن‌های بدون نسخه، شوینده‌های آب نمک و کیسه‌های یخ برای کمک به درد و ناراحتی استفاده کنید.

درد ایمپلنت دندان تا چندساعت موجه است؟

7-3 روز زمان مورد نیاز برای کاهش درد ایمپلنت دندان

پس از حدود 3 روز، ناراحتی و درد ایمپلنت دندان شما باید شروع به محو شدن کند. ممکن است همچنان متوجه کبودی، تورم و التهاب در ناحیه شوید، اما این موارد نیز باید با گذشت زمان کمتر شوند.

پس از یک هفته یا بیشتر، حساسیت دهان شما بسیار کمتر خواهد شد. باید بتوانید ناحیه مورد نظر را بدون ناراحتی زیاد مسواک بزنید و خونریزی نداشته باشید و تورم و کبودی بسیار کمتری داشته باشید.

معمولاً تا 2 هفته طول می کشد تا به طور کامل پس از کاشت ایمپلنت، دردهای ناشی از آن بهبود یابد.

دردهای پس از 1-2 هفته، طبیعی نیست

پس از 1-2 هفته، درد ایمپلنت شما به طور کامل بهبود می یابد. ممکن است همچنان تحت فشار کمی حساس باشد، اما نباید خونریزی یا درد قابل توجهی داشته باشید. با این حال، این ناحیه هنوز هم ممکن است کمی کبود یا متورم باشد.

اگر 2 هفته پس از جراحی ایمپلنت، درد و ناراحتی زیادی را تجربه کردید، این طبیعی نیست. شما باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا آنها را پیگیری کرده و علت مشکل را درک کنید.

علت درد ایمپلنت دندان؟

علت درد ایمپلنت دندان؟

سوال مهمی این است که اگر درد بعد از جراحی ادامه پیدا کرد یا مدت ها بعد از آن شروع شد، دلیلش چه خواهد بود؟ این امکان وجود دارد که ایمپلنت شما به طور نامناسب قرار داده شده باشد و در نتیجه آن ناحیه مورد نظر عفونی شده باشد.

علاوه بر قرارگیری نامناسب، احتمال حساسیت به فلز، نیز ممکن است مطرح باشد. در هر صورت ویزیت فوری برای بررسی این مسائل بسیار مهم است تا بتوانید ایمپلنت خود را نجات دهید و از سلامت دهان و دندان خود محافظت کنید.

بیشتر بدانید: 4 معایب و عوارض لمینت دندان

اقدامات پیشگیرانه برای درد ایمپلنت دندان

پس از عمل، با بهبود لثه ها در خوردن غذای معمولی مشکل خواهید داشت، به این معنی که برای مدتی باید غذاهای نرم بخورید. همچنین برای جلوگیری از شکست ایمپلنت و سایر عوارض باید از کافئین و محصولات تنباکو خودداری کنید.

علاوه بر این، باید ویزیت های متعددی با دندانپزشک خود تنظیم کنید تا این اطمینان حاصل شود که شما به درستی بهبود یافته اید و هیچ عارضه ای ایمپلنت ندارد.

اقدامات پیشگیرانه برای درد ایمپلنت دندان

نکته پایانی

جراحی ایمپلنت دندان بسته به سلامت لثه‌ها می‌تواند دردناک باشد. اگر می خواهید در مورد میزان دردناک بودن این روش بیشتر بدانید، با دندانپزشک خود صحبت کنید و از او بخواهید لثه های شما را معاینه کند تا مشخص شود که چقدر کار باید انجام دهند.

 

توضیحات دکتر علی صفار در مورد درد ایمپلنت دندان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.