5/5 - (1 امتیاز)

مهم ترین دلیل تفاوت قیمت کامپوزیت های ونیر، برند کامپوزیت مورد استفاده است. تفاوت این برند ها در میزان استحکام و طول عمر کامپوزیت دندان شما تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر انواع مختلفی دارد و متناسب با نوع آن کیفیت متفاوتی را نیز دارا می باشد. تعداد کامپوزیت، کیفیت کامپوزیت، تجربه ی پزشک، محل کلینیک، میزان امکانات و تجهیزات کلینیک و غیره می تواند بر روی قیمت تمام شده کامپوزیت ونیر شما تاثیر گذار باشد.

بیشتر بدانید: مقایسه کامپوزیت و لمینت برای زیبا سازی لبخند

تفاوت قیمت کامپوزیت

برند عامل موثر در تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

در کشور ما در چند سال گذشته کامپوزیت های دندان محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. شما هر روز در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات کلینیکی، کامپوزیت ونیر را با قیمت های متفاوتی مشاهده می کنید و برایتان این سوال پیش می آید که دلیل برخی از ارزانی ها چیست؟! و تفاوت قیمت کامپوزیت دندان در کلینیک های مختلف بر چه اساسی است؟

مهم ترین عامل تفاوت قیمت در کامپوزیت های ونیر، برند کامپوزیت مورد استفاده است. تفاوت این برند ها در میزان استحکام و طول عمر کامپوزیت دندان شما تاثیرگذارخواهد بود.

مراقبت های بعد از کامپوزیت

مهارت پزشک در کامپوزیت ونیر

نکته ی بعدی مهارت پزشک است که در قیمت تمام شده ی کامپوزیت ونیر تاثیرگذار خواهد بود. همانطور که می‌دانید کامپوزیت ونیر ماده ای خمیری شکل است که توسط پزشک بر روی دندان ها قرار داده می شود. میزان ظرافت، زیبایی و در تناسب قرار گرفتن کامپوزیت های دندان کاملاً بستگی به مهارت دندانپزشک شما دارد.

طبیعتا هر چقدر مهارت و تجربه دندانپزشک شما بیشتر باشد، کامپوزیت دندانتان نیز دارای ظرافت و زیبایی بیشتری خواهد بود و قطعاً با دریافت چنین خدمات با کیفیتی، نیازمند پرداخت هزینه بیشتری می شوید.

نکته ی دیگری که در تبلیغات کلینیکی قیمت کامپوزیت دندان وجود دارد این است که در ابتدا به شما قیمت کمتری را اعلام می کنند. اما بعد از مراجعه به کلینیک برخی از خدمات را بر روی قیمت درج شده اضافه می کنند و در نهایت بهای کار تمام شده چندان تفاوتی با سایر کلینیک ها نخواهد داشت.

کامپوزیت و لمینیت دندان چه تفاوتی دارند؟

کامپوزیت های دندان همان رزین های کامپوزیت هستند که برخلاف لمینت دندان نیاز به ساخت در لابراتوار های پزشکی ندارند. به همین دلیل قیمت کامپوزیت دندان از لمینت دندان بسیار کمتر است. رزین کامپوزیت همان کامپوزیت سفید برای پر کردن دندان است که اغلب برای پر کردن دندان های پیشین به کار گرفته می شود. برای ساخت کامپوزیت های دندان ابتدا خمیر آن را همانند مجسمه سازی بر روی دندان ها فر می دهند سپس با استفاده از اشعه نور آبی، این خمیر بر روی دندان سفت می شود.

تخصص پزشک در انجام این عملیات بسیار حائز اهمیت است. زیرا این کار جز خدمات زیبایی محسوب می شود که نیازمند به دقت، ظرافت و هنر خاصی است. علاوه بر این در پایان کار نباید هیچ گونه درز و منفذی بین دندان ها و کامپوزیت باقی بماند.

مهمترین نکته‌ای که باید پزشک متخصص در انجام فرایند کامپوزیت دندان مدنظر قرار دهد؛ تطابق رنگ، خطوط و میزان ضخامت کامپوزیت بر روی دندان های مختلف است. این کار بستگی به مهارت، تجربه و هنر خاص هر دندانپزشک دارد. همچنین اینکه با حوصله، هر مرحله را اجرا کند و مرحله به مرحله محکم سازی کامپوزیت را به وسیله نور مخصوص انجام دهد.

پزشک متخصص با دقت بالا مواد خمیری شکل کامپوزیت را به وسیله ی قلم های مخصوص بر روی دندان ها قرار داده و سپس فرم می دهد. در نهایت با استفاده از نور دستگاه لایت کیور ، این مواد خمیر شکل سفت و محکم می شوند و کاملاً به دندان ها می چسبند.

بیشتر بدانید: قیمت لمینت دندان

علت تفاوت قیمت کامپوزیت ها در مراکز مختلف چیست ؟

در پاسخ به این سوال که چرا در بین مراکز درمانی مختلف، تفاوت زیادی در قیمت کامپوزیت دندان وجود دارد ؟! باید بدانید که علت اصلی این تفاوت قیمت کامپوزیت دندان، تجربه و ظرافت کار پزشک متخصص در طراحی و فرم دهی به کامپوزیت های دندان است. کامپوزیت دندان یک روش محافظه‌کارانه در اصلاح و رفع عیوب ظاهر دندان و طراحی لبخند است.

این روش بدون کمترین آسیب و تراشیدن دندان انجام می شود. به دلیل مزایایی که دارد، اغلب پزشکان برای حفظ زیبایی دندان افراد در سنین پایین از این روش به جای لمینت دندان استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

کد تخفیف مخصوص شما!🎉

TARAHI-LabKHAND

این کد را در جایی ذخیره کنید و یا از آن عکس بگیرید

مشاوره رایگان با کلینیک دکتر علی صفار

هیچ فروشنده ای با شما تماس نخواهد گرفت!

همکاران متخصص ما فقط برای مشاوره رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.